Declareren doe je zó

PetSecur vindt het belangrijk dat declareren eenvoudig is. Daarom zetten we de belangrijkste aandachtspunten voor u op een rij. We nodigen u uit om ook de Uitgebreide polisvoorwaarden te bekijken, zodat u helemaal op de hoogte bent.

Door duidelijke afspraken met elkaar te maken, voorkomen we dat we onterechte behandelingen vergoeden – zodat we allemaal profijt hebben van een optimale dekking voor een scherpe premie.

Bereken hier het voordeel voor uw huisdier

Invisible
Waarvoor ben ik precies verzekerd?

U leest in artikel 2.6 tot en met 2.14 van de Uitgebreide polisvoorwaarden waarvoor u precies verzekerd bent.

Waaraan moeten mijn ingediende nota's voldoen?

Wij vergoeden alleen nota’s die aan de volgende eisen voldoen:

  • Op de nota moeten de naam en het chipnummer van uw huisdier staan. Let erop dat deze gegevens exact overeenkomen met de gegevens op uw polis.
  • De nota moet gespecificeerd zijn. Hiermee bedoelen we dat op de nota precies moet staan welke medische kosten waarvoor zijn gemaakt.
  • De nota moet aan u zijn gericht.
  • De nota moet duidelijk afkomstig zijn van de dierenartspraktijk en de adresgegevens van de dierenartspraktijk moeten op de nota vermeld staan.
Hoe gaat PetSecur om met eigen risico?

Als u een nota van uw dierenarts declareert, houden wij eerst uw eigen risico in over het deel dat we vergoeden. Uw eigen risico is € 25,- per dierenartsbezoek. Daarna vergoeden we binnen het resterende verzekerde bedrag het percentage passend bij het door u gekozen pakket. Wij betalen de vergoeding aan u.

Hoe dien ik mijn nota in?

U kunt de rekening van de dierenarts naar ons e-mailen. Veel dierenartsen kunnen u de rekening (digitaal) sturen naar uw e-mailadres. Deze e-mail, mét de factuur als bijlage, stuurt u dan naar ons door.
Heeft u een papieren factuur gekregen, scan deze dan, of maak er een foto van. De scan of foto stuurt u dan als bijlage mee.

Het e-mailadres voor declaraties is: declaratie@petsecur.nl.

Hoe beoordeelt PetSecur?

Als wij uw declaratie hebben ontvangen, beoordelen wij op basis van uw polis en de polisvoorwaarden welke medische kosten verzekerd zijn en wat de hoogte is van de vergoeding waar u recht op hebt. Dit doen wij met behulp van de gegevens en de inlichtingen die u en/of uw dierenarts ons geeft. Wij beoordelen uw declaratie pas als wij een volledig en gespecificeerd overzicht van de medische kosten hebben ontvangen. Wij mogen vragen om een beter gespecificeerde rekening waarop precies staat waar welke medische kosten voor zijn gemaakt. Als op de nota van uw dierenarts verzekerde en niet-verzekerde medische kosten staan, dan stellen wij de vergoeding alleen vast over het deel dat verzekerd is.

Hoeveel tijd heb ik om te declareren?

We verzoeken u om nota’s direct na de behandeling in te dienen. U kunt een declaratie uiterlijk tot 3 maanden na de behandeldatum indienen.

Vraagt PetSecur wel eens een second opinion?

Wij mogen een second opinion vragen bij een door ons aan te wijzen dierenarts of specialist. Wij verwachten dat u hieraan meewerkt. De kosten hiervan betalen wij.

Kan PetSecur rekeningen vooruit betalen?

Het is voor ons helaas niet mogelijk om rekeningen vooruit te betalen. Echter, we streven ernaar om declaraties binnen 2 weken aan u uit te betalen. U hoeft dus nooit lang te wachten. Declaraties boven € 500,- behandelen we met voorrang en zullen we in bijna alle gevallen binnen een week uitbetalen.

Deze website maakt gebruik van cookies om je een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven.
Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.