Veelgestelde vragen

Je vindt hier de meest gestelde vragen over onze huisdierenverzekering. Mocht je vraag er niet bij staan, neem dan gerust even contact met ons op.

Vragen over de verzekering

Het eigen risico is bij ons volledig vrijwillig. Bepaal zelf je eigen risico en hoeveel korting je krijgt. Je kunt kiezen uit €150,-, €100,-. €50,- en €0,- vrijwillig eigen risico per jaar.

Leuker kunnen we het niet maken. Makkelijker wel. Wij hebben een zo goed mogelijke balans tussen premie en uitkeringen gevonden.

Omdat je zelf je pakket, aanvullende verzekering en eigen risico kan kiezen, kan je een pakket en een prijs samenstellen die past bij jouw situatie.

Via de kop ‘Premie berekenen’ vul je gegevens en de gegevens van je huisdier in en kies je het door jouw gewenste pakket. Je kunt bij het aanmeldproces aangeven wanneer je de huisdierenverzekering in wilt laten gaan.

Wij gaan vervolgens je aanvraag beoordelen. Na acceptatie ontvang je van ons een polisblad met daarop de ingangsdatum van de dekking van je huisdierenverzekering.

Via de kop ‘Premie berekenen’ vul je gegevens en de gegevens van je huisdier in en kies je het door jouw gewenste pakket. Wij gaan vervolgens je aanvraag beoordelen. Na acceptatie ontvang je van ons een polisblad met daarop de ingangsdatum van de dekking van je verzekering. Heb je een bezoek gepleegd aan de dierenarts en valt het binnen je dekking? Dan kun je de rekening van de dierenarts via het formulier op declareren indienen. We streven ernaar om declaraties binnen 2 weken aan je uit te betalen.

Heb je al een huisdierenverzekering bij een andere aanbieder en wil je overstappen naar PetSecur? Wij helpen je graag. Met de overstapservice stap je gemakkelijk over en blijft je huisdier verzekerd onder de beste voorwaarden. Vul het formulier in op deze pagina en we nemen contact met je op.

Ja, je kunt castratie/sterilisatie aanvullend verzekeren. Deze aanvullende verzekering is gratis, als je kiest voor een overeenkomst met een looptijd van 60 maanden.

We vergoeden maximale bedragen voor deze behandelingen, deze kan je terug vinden in onze voorwaarden.

Ja, een identificatiechip is verplicht. Op deze manier weten we dat we de kosten voor het juiste dier vergoeden. We kunnen alleen declaraties accepteren die zijn voorzien van een chipnummer.

Op het moment van aanvraag gaat jouw 14 dagen bedenktijd in. Tijdens deze termijn kan je de verzekering zonder opgaaf van reden opzeggen. Daarna ga je pas premie betalen en start de dekking.

Het is mogelijk om preventieve zorg aanvullend te verzekeren. Binnen deze aanvullende verzekering vallen o.a. vaccinaties, titeren, ontwormen en ontvlooien tot maximaal €60,- per verzekeringsjaar.

Wij vinden het belangrijk onze kosten zo laag mogelijk te houden. Op die manier kunnen we een zo scherp mogelijke premie aanbieden.

Het is daarom alleen mogelijk om je via de website in te schrijven.

Voor meer informatie over het verzekeren van meerdere dieren kun je contact met ons opnemen. Dit doe je door ons te mailen naar info@petsecur.nl of ons te bellen!

Bij PetSecur vinden we het belangrijk dat jij en je huisdier zich op hun gemak voelen bij de behandelend dierenarts. Je mag dan ook gewoon zelf de keuze maken naar welke dierenarts je gaat.

Een huisdierenverzekering is een zorgverzekering voor je huisdier die bepaalde medische kosten vergoedt. Hierdoor ben je beschermt tegen het risico van hoge medische kosten bij een bezoek aan de dierenarts. Als een ongeval of ziekte toeslaat, kan het hebben van een verzekering een redder in nood zijn.

Medicijnen zijn meeverzekerd als deze door de dierenarts zijn voorgeschreven.

Wij hebben ervoor gekozen om sterilisatie of castratie te vergoeden als je een contract van minimaal 60 maanden afsluit. De reden dat wij dit niet vergoeden bij een korter contract, is omdat het dan direct invloed heeft op de premie voor iedereen. Afhankelijk van uw pakket wordt van onderstaande bedragen 50 procent, 70 procent of 90 procent vergoed, tot een maximum bedrag.

Lees er meer over in onze voorwaarden.

Het is natuurlijk helemaal aan jezelf om te kiezen voor een verzekering of zelf sparen. Wij zijn ervan overtuigd dat een verzekering de juiste keuze is, omdat je dan nooit voor verrassingen komt te staan wat betreft de dierenarts kosten. Door geen verzekering te nemen voor je huisdier, loop je altijd het risico dat je ineens grote bedragen moet betalen voor de gezondheid van je huisdier. Een dierenarts nota kan soms oplopen naar €1000,- of meer en dan is het erg fijn als je je huisdier verzekerd hebt.

Vragen over je huisdier

Een allergie is ook een aandoening bij je huisdier en valt daarom gewoon binnen de dekking. Behandelingen voor een allergie worden dus gewoon vergoed. We kunnen alleen niet vergoeden wat er al speelde voordat de verzekering werd afgesloten en dat geldt dus voor allergieën.

We willen voor zoveel mogelijk huisdieren de zorg bieden die ze nodig hebben en daarvoor een zo betaalbaar mogelijke premie vragen. Daarom hebben wij een grens moeten trekken en nemen wij alleen huisdieren aan tot een leeftijd van 7 jaar. Dit hebben wij gedaan om van begin af aan de premie laag te houden voor iedereen. Daarnaast is het wettelijk ook niet toegestaan om aandoeningen te verzekeren die al voor het aansluiten zijn ontstaan, daarom is het verstandig om je huisdier al voor hun 7e jaar te verzekeren.

Huisdieren die voor hun 7e jaar bij PetSecur zijn verzekerd, blijven dit ook na hun 7e jaar voor exact dezelfde aandoeningen. De brede dekking van PetSecur geldt dus ook voor oudere honden en katten.

We hebben de keuze gemaakt om alleen honden & katten te verzekeren omdat we dan zeker weten dat we gespecialiseerde kennis in huis hebben voor deze dieren. Maar in de toekomst zou het best mogelijk kunnen zijn dat we ook andere dieren gaan verzekeren.

Vragen over declareren

Het is voor ons helaas niet mogelijk om rekeningen vooruit te betalen. We doen ons uiterste best om declaraties snel te beoordelen en dat lukt ons ook. Eventueel kun je aan je dierenarts een uitstel van betaling aanvragen zodat je voor betaling het geld van ons al hebt ontvangen. Declaraties boven € 500 behandelen we zelfs met voorrang.

We vergoeden rekeningen die maximaal 3 maanden oud zijn.

Je kunt de rekening van de dierenarts via het formulier op declareren indienen. Veel dierenartsen kunnen de rekening (digitaal) naar je e-mailadres sturen.

Heb je een papieren factuur gekregen? Scan deze dan of maak er een foto van. De scan of foto upload je gemakkelijk in het formulier. Let er wel op dat de factuur op de afbeelding goed leesbaar is.

Nee, we kunnen alleen declaraties accepteren als een dier gechipt is. Zorg er dus voor dat je huisdier een identificatiechip heeft.

Direct wanneer je een declaratie bij ons indient ontvang je hier een bevestiging van en gaan we er onmiddellijk mee aan de slag. Daarom kunnen we declaraties altijd spoedig aan je uitkeren. Declaraties boven € 500 behandelen we zelfs met voorrang en kunnen dus snel uitgekeerd worden.

Vragen over opzeggen

De verzekering wordt elk jaar met een nieuw jaar verlengd, tenzij je minimaal een maand voor aanvang van het nieuwe contractjaar opzegt.

Stuur hiervoor een email naar:ledenadministratie@petsecur.nl

Als je huisdier is overleden wil je geen gedoe met je verzekering. We verzoeken je om zo snel mogelijk – maar in ieder geval binnen 30 dagen – aan ons door te geven als je huisdier is overleden. Wij zorgen er dan voor dat de verzekering wordt stopgezet, per eerst mogelijke premievervaldatum na overlijden. Als je teveel premie hebt betaald, dan geven we dat uiteraard terug.

Voor deze procedure hebben we een overlijdensverklaring van je dierenarts nodig.