Veelgestelde vragen

Je vindt hier de meest gestelde vragen over onze huisdierenverzekering. Mocht je vraag er niet bij staan, neem dan gerust even contact met ons op.

Bekijk de vragen

man-kat

Vragen over de verzekering

Verzekeren

We streven ernaar om een zo ruim mogelijke dekking te bieden met een zo hoog mogelijke maximale uitkering per jaar. Om dit mogelijk te maken, vragen we per dierenartsbezoek een eigen bijdrage van € 25,-. Deze werkwijze zorgt ervoor dat we voldoende middelen hebben om je op de momenten dat het er echt toe doet, optimaal te kunnen bijstaan.

Category: Verzekeren

Leuker kunnen we het niet maken. Makkelijker wel. Wij hebben een zo goed mogelijke balans tussen premie en uitkeringen gevonden. Daarnaast heeft PetSecur geen winstoogmerk omdat we een Onderlinge Waarborgmaatschappij U.A zijn. Een dierenarts nota van € 1.000 is geen uitzondering. Bij PetSecur begint een verzekering bij € 15 voor een kat en € 19 voor een hond en dan heb je al een vergoeding van € 2.500 per jaar.

Category: Verzekeren

Ja, een identificatiechip is verplicht. Op deze manier weten we dat we de kosten voor het juiste dier vergoeden. We kunnen alleen declaraties accepteren die zijn voorzien van een chipnummer.

Category: Verzekeren

We hanteren als enige verzekeraar geen wachttermijn. Wij mogen echter alleen zaken verzekeren die zijn ontstaan in de periode dat je huisdier bij ons verzekerd is, waardoor we enkel gezonde dieren kunnen accepteren. Je huisdier is dus na acceptatie direct verzekerd. Maar dit geldt dus niet voor aandoeningen die al aanwezig waren voor de aanvang van de verzekering.

Na acceptatie heb je nog 14 dagen bedenktijd. Tijdens die termijn kun je de verzekering zonder opgaaf van reden opzeggen.

Category: Verzekeren

Wij vinden het belangrijk onze kosten zo laag mogelijk te houden. Daarom heeft het onze voorkeur dat leden zich online via de website inschrijven. Wil je je huisdier toch liever inschrijven met een ouderwets papieren formulier? Dan kan dat ook! Je kunt het formulier dan printen, invullen en sturen naar:

Onderlinge Waarborgmaatschappij U.A. PetSecur
T.a.v. Ledenadministratie
Antwoordnummer 11411
1243 XE ‘s-Graveland

Een postzegel is niet nodig

Category: Verzekeren

Voor meer informatie over het verzekeren van meerdere dieren kun je contact met ons opnemen. Dit doe je door ons te mailen naar info@petsecur.nl of ons een berichtje op Facebook te sturen.

Category: Verzekeren

Bij PetSecur vinden we het belangrijk dat jij en je huisdier zich op hun gemak voelen bij de behandelend dierenarts. Je mag dan ook gewoon zelf de keuze maken naar welke dierenarts je gaat.

Category: Verzekeren

Vervolgkosten
Eventuele vervolgkosten van een ziekte, aandoening of ongeval – ontstaan voor of tijdens de wachttermijn – komen niet voor vergoeding in aanmerking. We staan in goed contact met dierenartsen om de juiste service aan onze verzekerden te kunnen leveren en om te bespreken wat mogelijke langdurige aandoeningen zijn.

Ras specifieke uitsluitingen
We willen zoveel mogelijk dieren toegang geven tot de zorg die ze nodig hebben. Daarom zijn alle rassen bij ons welkom.

Om alle verzekerden een reëel bedrag aan premie te kunnen vragen, zijn er bij bepaalde rassen echter wel aandoeningen die we uitsluiten en waar we de behandeling dus niet van vergoeden. Deze uitsluitingen vindt je in deze twee documenten:

Category: Verzekeren

Medicijnen zijn meeverzekerd als deze door de dierenarts zijn voorgeschreven en deze medicijnen geregistreerd zijn. Dit geldt voor medicijngebruik van maximaal 3 maanden. Bij voor langere duur afgenomen medicijnen, kunnen wij de vergoeding voor het geheel weigeren. Houd er rekening mee dat wij geen medicijnen kunnen verzekeren die al gebruikt werden voor aanvang van de verzekering.

Category: Verzekeren

Vaccinaties worden bij PetSecur niet vergoed, omdat deze onder de preventieve zorg vallen. Bij vaccinaties weet je vooraf dat dit jaarlijkse terugkerende kosten zijn en dat is niet iets waarvoor je je kunt verzekeren, omdat je zeker weet dat je deze kosten gaat krijgen. Verzekeren doe je voor onzekerheden en niet voor dingen die je van te voren weet.

Wij hebben er goed over nagedacht en besloten om inentingen en vaccinaties niet te vergoeden. De premie zou namelijk niet alleen hoger worden door de extra vergoedingen, maar ook door de extra administratiekosten die het aan onze kant met zich meebrengt. Het is voor zekerheden zoals inentingen dus beter om zelf te sparen.

Category: Verzekeren

Wij hebben ervoor gekozen om sterilisatie of castratie te vergoeden als je een contract van minimaal 60 maanden afsluit. De reden dat wij dit niet vergoeden bij een korter contract, is omdat het dan direct invloed heeft op de premie voor iedereen.

Category: Verzekeren

Het is natuurlijk helemaal aan jezelf om te kiezen voor een verzekering of zelf sparen. Wij zijn ervan overtuigd dat een verzekering de juiste keuze is, omdat je dan nooit voor verrassingen komt te staan wat betreft de dierenarts kosten. Door geen verzekering te nemen voor je huisdier, loop je altijd het risico dat je ineens grote bedragen moet betalen voor de gezondheid van je huisdier. Een dierenarts nota kan soms oplopen naar €1000,- of meer en dan is het erg fijn als je je huisdier verzekerd hebt.

Category: Verzekeren

Load More

Vragen over je huisdier

Huisdier

Een allergie is ook een aandoening bij je huisdier en valt daarom gewoon binnen de dekking. Behandelingen voor een allergie worden dus gewoon vergoed. We kunnen alleen niet vergoeden wat er al speelde voordat de verzekering werd afgesloten en dat geldt dus voor allergieën.

Category: Huisdier

We willen voor zoveel mogelijk huisdieren de zorg bieden die ze nodig hebben en daarvoor een zo betaalbaar mogelijke premie vragen. Daarom hebben wij een grens moeten trekken en nemen wij alleen huisdieren aan tot een leeftijd van 7 jaar. Dit hebben wij gedaan om van begin af aan de premie laag te houden voor iedereen. Daarnaast is het wettelijk ook niet toegestaan om aandoeningen te verzekeren die al voor het aansluiten zijn ontstaan, daarom is het verstandig om je huisdier al voor hun 7e jaar te verzekeren.

Huisdieren die voor hun 7e jaar bij PetSecur zijn verzekerd, blijven dit ook na hun 7e jaar voor exact dezelfde aandoeningen. De brede dekking van PetSecur geldt dus ook voor oudere honden en katten.

Category: Huisdier

We hebben de keuze gemaakt om alleen honden & katten te verzekeren omdat we dan zeker weten dat we gespecialiseerde kennis in huis hebben voor deze dieren. Maar in de toekomst zou het best mogelijk kunnen zijn dat we ook andere dieren gaan verzekeren.

Category: Huisdier

PetSecur wil zo veel mogelijk dieren de toegang tot zorg geven als mogelijk is. Echter, we voelen het ook als onze plicht om mensen bewust te maken van het feit dat sommige honden en kattenrassen niet (meer) gezond zijn. Daarom sluiten we enkele declaraties van aandoeningen van ras-specifieke erfelijke ziekten uit, wanneer deze de kwaliteit van het leven ernstig kunnen verslechteren. Zodat ook deze rassen in de toekomst weer een gezondere populatie kennen.

Category: Huisdier

Load More

Vragen over declareren

Declareren

Het is voor ons helaas niet mogelijk om rekeningen vooruit te betalen. We streven ernaar om declaraties binnen 2 weken aan je uit te betalen. Eventueel kun je aan je dierenarts een uitstel van betaling aanvragen zodat je voor betaling het geld van ons al hebt ontvangen. Declaraties boven € 500 behandelen we met voorrang en zullen we in bijna alle gevallen binnen een week uitbetalen.

Category: Declareren

We vergoeden rekeningen die maximaal 3 maanden oud zijn.

Category: Declareren

Je kunt de rekening van de dierenarts via het formulier op declareren indienen. Veel dierenartsen kunnen de rekening (digitaal) naar je e-mailadres sturen.

Heb je een papieren factuur gekregen? Scan deze dan of maak er een foto van. De scan of foto upload je gemakkelijk in het formulier. Let er wel op dat de factuur op de afbeelding goed leesbaar is.

Category: Declareren

Nee, we kunnen alleen declaraties accepteren als een dier gechipt is. Zorg er dus voor dat je huisdier een identificatiechip heeft.

Category: Declareren

We streven ernaar om declaraties binnen 2 weken aan je uit te betalen. Declaraties boven € 500 behandelen we met voorrang en zullen we in bijna alle gevallen binnen een week uitbetalen.

Voor vragen over je ingediende declaraties kun je mailen naar info@petsecur.nl.

Category: Declareren

Load More

Vragen over opzeggen

Opzeggen

De verzekering wordt elk jaar met een nieuw jaar verlengd, tenzij je minimaal een maand voor aanvang van het nieuwe contractjaar opzegt.

Stuur hiervoor een e-mail naar: ledenadministratie@petsecur.nl.

Category: Opzeggen

Als je huisdier is overleden, wil je geen gedoe met je verzekering. We verzoeken je om zo snel mogelijk – maar in ieder geval binnen 30 dagen – aan ons door te geven als je huisdier is overleden. Wij zorgen er dan voor dat de verzekering wordt stopgezet, één dag na het overlijden van je huisdier. Als je teveel premie hebt betaald, dan geven we dat uiteraard terug.

Voor deze procedure hebben we een overlijdensverklaring van je dierenarts nodig.

Category: Opzeggen

Load More