Veelgestelde vragen PetSecur huisdierenverzekering

U vindt hier de meestgestelde vragen over onze huisdierenverzekering. Mocht uw vraag er niet bij staan, neem dan gerust even contact met ons op.

Bereken hier het voordeel voor uw huisdier

Het afsluiten van de verzekering

Invisible
Hoe sluit ik de huisdierenverzekering online af?

Vul uw gegevens en de gegevens van uw huisdier in op het formulier dat u vindt onder de knop ‘Bereken uw premie’ en kies het door u gewenste pakket.

Is er een wachttermijn na het afsluiten van de huisdierenverzekering, of gaat de verzekering direct in?

Wij mogen alleen zaken verzekeren die zijn ontstaan in de periode dat u bij ons verzekerd bent, waardoor we alleen gezonde dieren kunnen accepteren. Maar we hanteren als enige verzekeraar geen wachttermijn. U bent dus na acceptatie direct verzekerd. Dit geldt dus niet voor aandoeningen die al aanwezig waren voor aanvang van verzekeren.

Na acceptatie, heeft u nog 14 dagen bedenktijd. In die termijn kunt u de verzekering zonder opgaaf van reden opzeggen.

Kan ik de huisdierenverzekering ook ergens anders afsluiten dan op jullie website?

Wij vinden het belangrijk om onze kosten zo laag mogelijk te houden. Daarom heeft het onze voorkeur dat klanten zich online inschrijven. Wilt u toch liever inschrijven met een formulier, zoals u dat bijvoorbeeld vindt bij de dierenarts, dan kan dat ook. U kunt dit formulier sturen naar:

Onderlinge Waarborgmaatschappij U.A. PetSecur
T.a.v. Ledenadministratie
Antwoordnummer 11411
1243 XE ‘s-Graveland

Een postzegel is niet nodig

 

De voorwaarden van de verzekering

Invisible
Welke dieren kan ik bij PetSecur verzekeren?

PetSecur is een verzekering die gespecialiseerd is in het verzekeren van honden en katten. We kunnen alleen honden en katten toelaten in de leeftijd tussen 12 weken en (tot en met) 6 jaar oud.

Tot welke leeftijd kan ik mijn huisdier verzekeren?

U kunt uw hond of kat inschrijven tot hij/zij 7 jaar is geworden. Daarna kunnen we uw huisdier helaas niet meer inschrijven. Het is van belang om uw dier zo jong mogelijk bij ons te verzekeren. Dieren die voor hun zevende verjaardag bij ons zijn ingeschreven, kunnen daarna natuurlijk hun hele leven verzekerd blijven.

Mag ik zelf kiezen naar welke dierenarts ik ga?

Bij PetSecur vinden we het belangrijk dat u en uw huisdier zich op hun gemak voelen bij de behandelend dierenarts. U mag dan ook zelf de keuze maken naar welke dierenarts u gaat.

Als ik verzekerd ben, heb ik dan ook een eigen risico?

We streven ernaar om een zo ruim mogelijke dekking te bieden met een zo hoog mogelijke maximale uitkering per jaar. Om dit mogelijk te maken, vragen we per dierenartsbezoek een eigen bijdrage van € 25,-. Deze werkwijze zorgt dat we voldoende middelen hebben om u op de momenten dat het er echt toe doet optimaal te kunnen bijstaan.

Welke aandoeningen en samenhangende kosten zijn uitgesloten van de verzekering?

Vervolgkosten

Eventuele vervolgkosten van een ziekte, aandoening of ongeval – ontstaan voor of tijdens de wachttermijn – komen niet voor vergoeding in aanmerking. We staan in goed contact met dierenartsen om de juiste service aan onze verzekerden te kunnen leveren en om te bespreken wat mogelijke langdurige aandoeningen zijn.

Rasspecifieke uitsluitingen

We willen zoveel mogelijk dieren toegang geven tot de zorg die ze nodig hebben. Daarom zijn alle rassen welkom.
Om alle verzekerden een reëel bedrag aan premie te kunnen vragen, zijn er bij bepaalde rassen aandoeningen die we uitsluiten en waar we de behandeling dus niet van vergoeden. Deze uitsluitingen vindt u in deze twee documenten: rasuitsluitingen voor honden | rasuitsluitingen voor katten.

Declareren

Invisible
Op welke manier kan ik mijn declaratie indienen?

U kunt de rekening van de dierenarts naar ons e-mailen. Veel dierenartsen kunnen u de rekening (digitaal) sturen naar uw e-mailadres. Deze e-mail, mét de factuur als bijlage, stuurt u dan naar ons door.

Heeft u een papieren factuur gekregen, scan deze dan, of maak er een foto van. De scan of foto stuurt u dan als bijlage mee.

Het e-mailadres voor declaraties is: declaratie@petsecur.nl.

Hoe lang mag ik wachten met het indienen van mijn declaratie?

We vergoeden rekeningen die maximaal 3 maanden oud zijn.

Kan PetSecur de rekening van de dierenarts vooruitbetalen?

Het is voor ons helaas niet mogelijk om rekeningen vooruit te betalen. Echter, we streven ernaar om declaraties binnen 2 weken aan u uit te betalen. U hoeft dus nooit lang te wachten. Declaraties boven € 500,- behandelen we met voorrang en zullen we in bijna alle gevallen binnen een week uitbetalen.

De verzekering opzeggen

Invisible
Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?

De verzekering wordt elk jaar met een nieuw jaar verlengd, tenzij u minimaal een maand voor aanvang van het nieuwe contractjaar opzegt.

Stuur hiervoor een e-mail naar: ledenadministratie@petsecur.nl.

Hoe zeg ik de verzekering op als mijn huisdier is overleden?

We verzoeken u om zo snel mogelijk – maar in ieder geval binnen 30 dagen – aan ons door te geven als uw huisdier is overleden. Wij zorgen er dan voor dat de verzekering wordt stopgezet, één dag na het overlijden van uw huisdier. Als u teveel premie heeft betaald, dan geven we dat uiteraard terug.

Voor deze procedure hebben we een overlijdensverklaring van uw dierenarts nodig.

De identificatiechip

Invisible
Is een identificatiechip verplicht?

Ja, een identificatiechip is verplicht. Op die manier weten we dat we de kosten voor het juiste dier vergoeden. We kunnen alleen declaraties accepteren die zijn voorzien van een chipnummer.

Vergoedt PetSecur kosten als mijn dier niet is gechipt?

Nee, we kunnen enkel declaraties accepteren als een dier gechipt is. Zorg er dus voor dat uw huisdier een identificatiechip heeft.

Deze website maakt gebruik van cookies om je een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven.
Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.